Evropské volby?!?

25.05.2014 12:50

Nevolil jsem ani já. Musím to říci dřív, než se pustím do
úvah, proč se lidem nechce volit. Já sice měl v úmyslu jít dát hlasovací
lístek do té volební urny, ale nějak jsem to nezkoordinoval časově s počasím.
Odjížděl jsem v 11 hodin do Brna, tak že půjdu dřív, odvolím a na vlak.
Jenže když jsem vyšel z domu, tak začínalo dost bouřit. A věřte mi,
nechtělo se i zmoknout. Tak jsem radši seděl 20 minut na nádraží, kdy už skutečně
začínalo něco vody z nebe padat. To se neomlouvám ani sobě, ani vám. Jen
konstatuji. Ale skutečně mne to netrápí.

  Proč ale píši tento
článek. Protože mne zase, už po tolikáté, rozčilují naše sdělovací prostředky a
naši "milovaní" politici. Hledají se důvody malé účasti na volbách, příčiny. Já
ne. Co můžete chtít po nás voličích, když se politická garnitura tak vyjadřuje
o Evropské unii, když jim to vyhovuje, vymlouvá se na ně. A sdělovací
prostředky to radostně šíří. A tak dokážeme jako národ truchlit nad ztrátou
názvu rum, ale politici nehodlají přijímat zákony, které určuje bruselská administrativa.

  Že tam vymýšlejí
blbosti? Víte to tak jistě? A naše zákony od roku 1918 byly vždy jen a jen
rajskou hudbou pro obyvatele? No vidíte. Já jsem byl doma učen, že se mám vždy
řádně rozhodnout, pokud někam vstoupím. Pokud jsem mimo, nejsou pro mne závazné
ani stranická usnesení, ani závodní řády sportovců. Jak se ovšem k tomu spolku
přihlásím, tak prostě jsem součástí. Pak mám šanci se prosadit do vedení a
navrhovat lepší řešení, připomínkovat na jednáních svoje představy, ale po
schválení je musím respektovat. To platí i o přijetí státního občanství, či jiného
politického či ekonomického systému.

  My do Evropské unie
vstoupili po referendu, dobrovolně. Co tedy mělo následovat? Ano, přijímat
jejich rozhodnutí, prosazovat je a snažit se o případnou změnu na území řídících
orgánech.

 Jaká je praxe? Přísun
peněz na podporu našeho hospodářství a dalších oborů, proto, abychom se mohli
srovnávat s tou Evropou? My se většinou snažíme nějakým způsobem využít
pro jednotlivce, "přečůrat" pravidla. Dohodnuté zákony má naše vláda a
parlament problém přijmout. Ve své době i prezident státu, který takto dobrovolně
do tohoto svazku vstoupil, kde může, vyjadřoval se nelichotivě a proti.

  Z tohoto pohledu
je opravdu jedno, kdo bude v tom Evropském parlamentu. Pokud to nevezmou
politici, sdělovací prostředky a posléze my obyvatelé za své, tak o co go?!?


Zpět

Kontakt

Jaroslav Čajka
Veselí nad Moravou

603 787 406